L'Hospital de Mollet demanarà als pacients que valorin els seus serveis en temps real

La Fundació Sanitària Mollet vol posar en marxa aquest gener un sistema d'avaluació de la qualitat de l'atenció

Societat

Conèixer l'opinió dels pacients sobre el servei que estan rebent en temps real. Aquest és l'objectiu del sistema d'avaluació telemàtic que la Fundació Sanitària Mollet (FSM) vol implantar a l'Hospital a partir d'aquest 2023.

Es tracta de l'eina d'anàlisis Ratenow, un sistema de valoració de l'atenció que es farà a través d'enquestes via missatge de text al telèfon dels pacients que estan sent atesos tant a escala ambulatòria, com hospitalària i quirúrgica.

Els usuaris que estiguin a l'Hospital rebran un missatge al seu telèfon amb una sèrie de preguntes de valoració del servei amb diferents variables i amb camps oberts perquè puguin opinar. "Aquest sistema ens permetrà conèixer en temps real quina és l'opinió dels pacients i aquesta és una informació molt valuosa per als comandaments per poder millorar processos", explica el doctor Jaume Duran, director general de la Fundació Sanitària Mollet.

Aquesta és una de les novetats que la FSM vol implantar pel que fa a la participació ciutadana a la institució, un dels eixos del Pla Estratègic 2021-2025, amb què la FSM està desenvolupant un projecte per conèixer l'experiència dels pacients pensat per valorar i millorar cadascun dels processos a través de la participació qualitativa de professionals i persones ateses.

En aquest sentit, durant el 2022, s’ha recollit l’opinió de les persones ateses a través de més de 1.000 enquestes telefòniques a set processos clau. "Després de la Covid, hi havia una sensació estranya de la ciutadania envers l'atenció sanitària i aquestes enquestes ajuden a millorar aquesta percepció", opina Duran.

En marxa el Consell de pacients i famílies

També dins d'aquesta línia de treball, s’ha posat en marxa el Consell de Pacients i Famílies, un espai en continu creixement que recull la veu de les persones ateses i les seves famílies per tal de millorar l’experiència de pacient a la institució. El Consell s’ha creat amb persones ateses en diferents processos, edats, sexes i municipis amb una mirada transversal de la institució que treballen de manera grupal i ajuden a prioritzar projectes i necessitats. Actualment, s’ha iniciat amb sis persones i es preveu anar-ho ampliant fins a uns 25 membres. La voluntat és incorporar-hi professionals especialistes de la FSM per treballar la capacitat de resposta davant les necessitats que s'exposin en aquest consell.

Edicions locals