La instal·lació dels nous mòduls a Can Vila començarà aquest divendres
La direcció i l'Ajuntament busquen alternatives per a l'inici de curs en previsió que els treballs puguin no estar acabats
Aquest divendres està previst que comencin les obres d’instal·lació dels dos mòduls a l’Escola d’Educació Especial Can Vila, que han de permetre que els 70 alumnes afectats per la clausura dels actuals edificis puguin seguir a l'escola el curs vinent. Amb tot, els treballs difícilment podran estar enllestits per al pròxim 5 de setembre, dia d'inici de curs, i la direcció i l'Ajuntament cerquen alternatives.
L’Ajuntament i la direcció de l’escola s’han reunit aquesta setmana amb l’AMPA per explicar totes les actuacions que s’han realitzat fins al moment i poder començar les obres amb la màxima celeritat possible.
Fins al dia d'avui, les actuacions dutes a terme han consistit en l'elaboració del projecte executiu (projecte d’implantació dels mòduls, definició de l’obra civil i les connexions necessàries de serveis), l'estudi topogràfic pel mesurament del terreny i l'estudi geotècnic per analitzar la qualitat del sòl. També s'ha procedit a la recerca de l'empresa constructora que pogués fer l’obra civil i l'empresa subministradora de mòduls, mitjançant l'activació de tot el procediment de declaració d'emergència prevista a la llei de contractes.
El cost total per elaborar el projecte, l'obra civil, la instal·lació i el lloguer dels mòduls suposa una despesa total per aquest any 2022 de 617.934,84€.
Està previst que la durada de les obres per implantar els mòduls sigui de set setmanes, un termini molt just que fa difícil que puguin estar instal·lats el 5 de setembre, dia d'inici de curs. Per aquest motiu, l’Ajuntament de Mollet i la direcció de l’escola també treballen amb totes les alternatives possibles per tal de garantir l’inici del curs de tot l’alumnat a Can Vila.