S'implanta la cita prèvia per presentar denúncies a la comissaria dels Mossos

El pla pretén reduir els temps d'espera per interposar les denúncies

Societat

La Policia de la Generalitat-Mossos d’Esquadra ha posat en marxa un sistema de cita prèvia per a posar denúncies amb l’objectiu d’oferir un millor servei a la ciutadania i reduir el temps d'espera a les comissaries.

El pla s’implementa a totes les comissaries, entre les quals les del Vallès Oriental, i permet una optimització del temps tant dels ciutadans que vulguin interposar una denúncia com de la mateixa comissaria, ja que podrà gestionar i redistribuir millor el volum de feina.

Ja es pot reservar hora per posar denúncies accedint al sistema de cita prèvia que es troba disponible a través de la plataforma https://mossos.gencat.cat/ca/serveis_i_tramits/Cita_previa/. Des d’aquesta interfície es pot triar la comissaria on vol adreçar-se per posar denúncia i escollir la franja horària en la qual vol ser atès d’entre les disponibles, entre les 6 h i les 22 h.

"Amb aquest pla es potencien les eines virtuals d’interacció amb la ciutadania i es modernitzen els tràmits de les comissaries de tot el territori", expliquen des del cos de Mossos. La nova eina corporativa, que s’ha elaborat de la mà de la Direcció General d’Atenció Ciutadana (DGAC), permet, d’una banda, gestionar millor les càrregues de treball de les oficines d’atenció al ciutadà (OAC), que són les encarregades de recollir les denúncies dels ciutadans, i d’altra banda, endreçar els fluxos dels ciutadans que van a comissaria per evitar llargues cues d’espera a ser atesos, en concentrar-se de vegades moltes persones en una mateixa franja horària.

Per quins tràmits es pot reservar hora?

El sistema de cita prèvia està disponible per a aquells tràmits i denúncies més habituals. Així es pot reservar hora per tràmits administratius com Declaració de permís de viatge a l’estranger per a menors i per denunciar fets no penals com les pèrdues de documentació i/o objectes. També es poden denunciar a través de cita prèvia fets penals que no requereixin una instrucció complexa com ara robatoris amb força a habitatges i establiment, furts, robatori a interior de vehicle i danys lleus, a banda de robatoris amb violència i intimidació, lesions, amenaces, sostracció de vehicle i ocupació d’immobles. 

Aquelles denúncies relatives a delictes d’especial gravetat i urgència seguiran sent ateses sense cita prèvia i de forma preferent.

L’any 2018, la gestió d’aquests tràmits i denúncies més simples va suposar el 49,5% del total de denúncies recollides a les comissaries, "el que suposa una càrrega de treball equivalent a més d’un centenar d’agents", asseguren des de Mossos.

El tràmit d’autorització a menors a viatjar a l’estranger, només en el 2018, va suposar més de 100.000 tràmits dels 786.777 tràmits totals. En segon lloc, les pèrdues, amb més de 95.000 el mateix any. Tots dos ja es poden gestionar amb cita prèvia i han de permetre una millor planificació.

El sistema és compatible amb denúncies sense cita prèvia. "No és obligatori usar el sistema de cita prèvia per anar a denunciar a comissaria, però sí que és aconsellable per un millor servei en relació amb el temps d’espera en aquells tràmits i denúncies no urgents", apunten fonts del cos.

Reduir el temps d’espera a les comissaries per a posar denúncies és un dels compromisos del cos de Mossos d’Esquadra per tal de donar una millor qualitat de servei en tot moment. Per poder oferir aquest servei, uns 8.200 membres del cos han rebut la formació necessària per poder gestionar amb èxit el servei de cita prèvia.

Es pot accedir a fer reserva de cita prèvia al següent link: https://mossos.gencat.cat/ca/serveis_i_tramits/Cita_previa/

Edicions locals