Els supermercats restringeixen les vendes en línia per l'alta demanda

Mercadona només reparteix a l'àrea de Zona Franca i Bon Preu no acceptarà més comandes per internet fins que no liquidi les existents

Societat, Economia

Els supermercats restringeixen les vendes en línia per l'alta demanda
Els supermercats restringeixen les vendes en línia per l'alta demanda

ACN

Les cadenes de supermercats han restringit aquests dies la venda per internet coincidint amb l'emergència sanitària del coronavirus i l'alt nombre de comandes rebudes a través d'aquest canal.

Una de les principals cadenes distribuïdores, Mercadona, ha restringit molt l'entrega a domicili de les compres fetes per internet després d'omplir tots els trams horaris i limitar aquest servei a més d'una cinquantena de codis postals de Barcelona i poblacions properes a la Zona Franca, on la companyia té el magatzem des d'on distribueix exclusivament les compres en línia.

Normalment, la cadena utilitza dues vies per servir els aliments als clients que compren a través de la xarxa. Per una banda, aquest magatzem, que va posar en marxa el passat 11 de juny a la Zona Franca i que nodreix exclusivament algunes zones de Barcelona i el seu àmbit metropolità i que és el que es manté. Per l'altra, en la resta de territoris, els aliments surten de supermercats més pròxims i és la via que per ara ha quedat aturada perquè amb la nova situació creada per la crisi del coronavirus no es podia donar un bon servei al client, segons han explicat a l'ACN fonts de la cadena.

Bon Preu no admet més encàrrecs a domicili fins que lliure els pendents

Per la seva banda, Bon Preu de moment no admet més comandes en línia per donar servei a les comandes realitzades anteriorment, segons mostra un missatge a la seva pàgina. Arran d'aquesta situació molts clients han aprofitat per fer la compra per Internet, un canal que fins ara no els era habitual i on l'augment ha estat "espectacular". La companyia eludeix, però, concretar en quin percentatge ho ha fet per polítiques d'empresa. Quant als productes que demanda el client per internet, destaquen els productes secs, d'higiene i de neteja.

Els encarregats d'entregar les compres de Bon Preu adopten les mesures de salut i seguretat, que s'actualitzen diàriament, segons l'empresa. A diferència de Mercadona, en aquests moments Bon Preu centra les entregues al Vallès Oriental, Occidental, Osona i al Gironès.

Caprabo triga entre 3 i 6 dies a entregar la compra

Pel que fa a Caprabo, fonts de la cadena admeten que coincidint amb la nova situació, l'increment de les vendes en línia "és molt important" i s'han reforçat els torns per donar resposta a totes les demandes. A més, ara les comandes es preparen des dels supermercats per donar suport al canal en línia, com s'havia fet anteriorment abans de l'entrada en funcionament d'una plataforma que prepara aquest tipus de servei.

Fonts de la cadena han detallat a l'ACN que els terminis d'entrega oscil·len entre els 3 i 6 dies, depenent la zona de repartiment. Caprabo també presta especial atenció aquests dies als col·lectius més vulnerables com la gent més gran. "Intentem donar resposta a les necessitats dels clients", comenten.

Per últim, Condis informa a través de la seva pàgina web que ja ha reobert el seu servei en línia, tot i que no accepta noves altes perquè prioritza donar als clients ja registrats i als col·lectius de risc i ciutadans d'edat avançada. Així mateix, avisa que tot i la reactivació del servei les franges d'entrega es poden omplir ràpidament.

Edicions locals