Els taxistes del Baix Vallès donen suport a la vaga de taxis de Barcelona fent serveis mínims

La cooperativa TaxiVallès veu amb por la irrupció dels cotxes amb llicència VTC al Vallès Oriental

Societat

Taxis a Mollet
Taxis a Mollet

"Quan vegis les barbes del teu veí afaitar, posa les teves a remullar". Així resumeixen els taxistes del Baix Vallès la seva postura en relació a la pugna que està vivint la ciutat de Barcelona en el sector del taxi.

La vaga que afecta la capital catalana, també s'està fent sentir al Vallès. Tot i que en el territori encara no estan plenament instal·lats, el cert és que segons TaxiVallès, una cooperativa de taxistes amb més de 35 anys d'antiguitat que treballa a Mollet, Parets, Martorelles, Santa Maria, Sant Fost, Lliçà de Vall i Palau Solità i Plegamans "a nosaltres el treball dels cotxes VTC ja ens perjudica i ens ha tret feina".

Tanmateix i en paraules d'un taxista molletà, "en el futur encara ens trauran més treball". Avui, relata el treballador "hi havia dos cotxes de llicència VTC davant de l'ajuntament de Mollet".

Són de vehicles que vénen des de Barcelona. En la seva majoria persones que estan allotjades a hotels de la Ciutat Comtal i que visiten les empreses i indústries del Baix Vallès.

És per aquests motius que la cooperativa està donant suport a l'aturada del taxi barceloní amb serveis mínims. "Els taxistes en vaga, en la seva majoria entenen que nosaltres no podem deixar de treballar perquè si ho féssim, hi hauria gent que no podria anar a l'hospital o a l'ambulatori", diuen des de la cooperativa. "Això no és com Barcelona on la gent té alternatives com el metro", afegeixen.

El món del taxi al Baix Vallès

TaxiVallès critica les fortes limitacions que s'imposen als taxistes mentre que les grans empreses de VTC "que són flotes de 200 cotxes no estan sotmeses a tants controls". Certament, segons la legislació, els taxis de Mollet, per exemple, no poden recollir passatgers fora de la seva zona de treball. Aquesta zona està delimitada pel Departament de Ports i Transports i pels ajuntaments. "Podem portar una persona de Mollet a Barcelona, però no anar-la a buscar", diuen.

És per això que diversos municipis de la zona s'han mancomunat fa una mica més d'un any. "És una forma de facilitar la vida als nostres clients", diuen des de la cooperativa. "Si una senyora gran vol visitar a la seva filla a Sant Fost, a més de portar-la, ens hem mancomunat per poder-la recollir", afegeixen.

No és l'única limitació. Els preus de la carrera estan dictats pel Departament de Ports i Transports i pels consistoris. Per la seva banda, els preus d'un transport VTC els limita el mercat i l'empresa propietària de la flota.

"Nosaltres no podem competir amb una empresa que té 200 cotxes i que pot canviar de preus a la seva voluntat, perquè el preu del nostre servei el marca el taxímetre", diu un taxista de Mollet. "Les empreses de VTC apugen els preus si hi ha molta demanda i els baixen quan no n'hi ha tanta", apunten des de la cooperativa.

La realitat a ulls de TaxiVallès, és que si l'impacte de la liberalització del sector del taxi encara no ha fet estrall al Vallès Oriental, es deu al fet que "les bases de VTC estan majoritàriament al Vallès Occidental, perquè és on hi ha més indústria". "Si ara ja hi ha treball just per les 30 persones que treballem a la cooperativa, quan aquestes empreses entrin a la zona massivament, només podrem fer els viatges de la gent gran", conclou el taxista.

Edicions locals